16 Şubat 2018 Cuma

   Merhabalar,
   Ben Zeliha. Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü 4. sınıf öğrencisiyim. Bu dönem zorunlu stajımı Ayşe Ilıcak Kütüphanesinde yapacağım. Staj için ilk konuşmaya geldiğimiz zaman bize, mezun olduktan sonra bir kütüphaneyi  nasıl idare edebileceğimize yönelik her şeyi öğreteceklerini söyledikleri zaman çok mutlu olmuştum. Bana öğretecekleri şeyleri duyunca kendime olan öz güvenim bir kat daha arttı. Merve hanımla konuşmak bana huzur vermişti. Bu hafta çarşamba gününden itibaren stajıma başlamış bulunmaktayım. İlk gün Merve Hanım ve Hande Hanım kütüphane hakkında genel bilgiler vererek bizi aydınlattılar. Bir nebzede olsa kütüphaneye olan yabancılığım gitmişti. Sonrasında Hande Hanım bize katalog detaylarını anlattı ve bizi bir süreliğine katalog ile baş başa bırakmıştı. Ben daha öncesinde Ankara Üniversite'sinde  aynı otomasyon sistemiyle kataologlama yaptığım için sevinmiştim. Alışkınım ne de olsa diye. Ama yanılmışım çünkü burası ingilizce terimler kullanıyordu ve benim daha önce yaptığım bir sürü şey burada değişiklik göstermişti.Bize yaptığımız kitap kadar süre tanımışlardı o yüzden zamanla yarışıyorduk. Hande Hanımın yanında katalog girdiğim için elim ayağıma dolaşmıştı. Ne kadar hatam olduğunu bilmiyordum ama zamanında yetiştirmenin mutluluğu vardı. Sonrasında raf okuma hakkında bilgi verildi. hiç şaşırmayacağınız bir şey daha burası Lc kullnıyordu  ben ise Dewey Onlu Sınıflama Sisteminde raf okumayı öğrenmiştim. Rafları okurken bir an başımın döndüğünü hissetmiştim. Bu haftanın son günü yani Cuma günü gazetelerin nasıl kataloglanacağını öğrenip pratik yaptık.öğleden sonra ise D Blokta Melek Hanımın yanına gelerek buradaki kütüphanenin işleyişi hakkında bilgiler aldık. Buradaki rafların okumasını yaparak bugünü sonlardırdık. Bu hafta beni en çok motive eden şeylerden biri Hande Hanımın bana hanım değil abla deyin demesi olmuştu. Bu ortamın sıcaklığını bizlere gösteren bir davranış olmuştu  Üç günde öğrendiğimiz bu güzel bilgiler için hepsine teşekkürlerimi sunuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder