5 Şubat 2018 Pazartesi

Merhaba,ben Yurdagül. Çankırı Karatekin Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi 3. sınıf öğrencisiyim. Kütüphanede gönüllü stajımda yaşadığım tecrübelerden bahsedeceğim. Stajımın ilk günü Merve Hanım hangi alanda çalışmak istediğimi sorup, bana seçme şansı vererek beni çok mutlu etmişti. Kataloglama alanına ilgim olduğu için ben bu alanı seçtim. Kataloglamayı  sevgili Hande ablam öğretti. Bana bu süreçte sabırla katlandığı için çok teşekkür ederim, sıfırdan katalog kaydının nasıl yapıldığını öğrendim Hande ablamdan. Kitapların nasıl sağlandığından, bağışlardan, satın alma usulünden bahsetti. Kütüphane hakkında genel bilgilerden bahsetti Hangi kitapların hangi kütüphanede olduğu hakkında bilgi verdi. Perşembe günü B blok da Melek ablanın yanındaydım. Melek abla B blogun  işleyinden, süreli yayınların nasıl kataloglandığından,kütüphanenin sosyal medya hesaplarından bahsetti. Bağış gelen kitapların hangi süreçlerden geçtiğini anlattı. Yeni gelen bağış kitapları kaydettim,dış kullanıcı bilgilerini kaydettim,etiket numarası oluşturdum,raf okuma ve düzenleme yaptım,son olarak B blokta depoya baktık. Bu bilgileri bana öğrettiği için Melek ablama çok teşekkür ederim.Ertesi gün Hande ablamın yanında part time çalışanlarla birlikte raf okuma yaptık aynı zamanda raf kaydırdık. Bu süreçte raf okumam konusunda bana yardımcı olan part time arkadaşlarım da çok sıcakkanlı ve samimilerdi. Onları çok sevdim. Diğer hafta  maalesef Hande ablam küçük bir kaza yaşadı üç gün raporluydu. Bu süreçte  o yokken ben de katalog kayıtlarını girdim,Hande ablam yokken bana Merve Hanım  yardımcı oldu. Bakmayın şimdi hanım dediğime normalde Merve abla diyorum. O kadar sıcakkanlı ve samimi davrandı ki aradaki hiyerarşiyi hiç hissettirmedi. Bir de Haydar abi var kütüphanede... Onunla çok ortak çalışmamız olmadı fakat o da çok samimi biri ve bana her konuda yardımcı oldu.Haydar abiye de çok teşekkür ederim yardımları için. 
Son olarak bugün son günüm çok üzgünüm o kadar alışmışım ki her gün gelmeye o ilk gün ki heyecanla gelmeye yarın ne yapacağım hiç bilmiyorum. Sizi özleyeceğim TED kütüphanesi ailesi. 
HOŞCA KALIN...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder