16 Şubat 2018 Cuma

Öncelikle bu yazıyı kim yazıyor bilmek istersiniz diye düşünüyorum. Ben Meryem Baştuğ. Hacettepe Üniversitesi, Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünde son sınıf öğrencisiyim. Son sınıfın son döneminin bir geleneği haline gelmiş olan zorunlu stajımı da Ted Üniversitesi kütüphanesinde yapmaya başladım. Ve kendimi şu an blog yazarken buldum. Sizlere stajda ilk haftamın nasıl geçtiği ile ilgili bilgiler paylaşacağım. Benimle beraber staja burada başlayan Ankara Üniversitesinden 4 kişi ile tanıştım hep beraber toplantı odasındaydık. Merve Hanım ve Hande Hanım bize kütüphane ve iş süreçlerimiz akkında bilgi verdi. Haftalık olarak yapmamız gerekenlerin listesi hazırdı. Gayet üzerinde düşünülmüş ve emek verilmiş bir staj dönemi yaşayacağımdan emin olmuştum. D Bloğu gezdikten sonra ve kütüphane hakkında minik de olsa fikirlerimin oluşmaya başlamasıyla ilk gün çoktan bitmişti. İkinci günümde SirsiDynix ile tanıştım. Başta çok hoş karşılamadık birbirimizi ama alışıcaz eminim! Kataloglama hep teorikte kalan çok fazla uygulama yapmadığım bir alandı benim için, bu işte iyiyim demek için sanırım bol bol pratik yapmam gerekecek. Öğleden sonra raf okuma ve yerleştirmesini yaptım. Kitaplarla bu şekilde iç içe olmak güzel ama biraz da yorucu bir işti. Şu an her şeyin alışma süreci olduğu için bana uzak gelen acaba yapabilir miyim dediğim bi çok şeye zamanla aşina olacağımı biliyorum. Ve yaptığımı gördükçe merakım ve ilgim de artıyor tabii ki. İlk haftamın son günü, yani bugün yaptığım katalog kayıtlarıyla tekrar beraberdik ve gözden geçirip hatalarımı gidermeye çalıştım.Daha sonra bazı kitapları raflarına yerleştirdim ve öğleden sonra B Bloğa gittik. Melek Hanım buradaki kaynakları ve diğer tarafaki işleyişten farklı olan yerleri söyledi ve burayı gezdirdi. Daha sonra buradaki rafları okudum ve şu an bu bloğu yazmaktayım. Bence bu üç günlük süreç gayet verimliydi. Daha da verimli geçeceğin güzel bir göstergesiydi. Her şey yolunda gitti benim için umuyorum ki hep böyle devam eder. Şimdilik burada bitirmek zorundayım, her hafta cuma günü yine yazılarımla buradayım. Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder