5 Temmuz 2019 Cuma


Merhaba ben İsmail, bugün stajda ilk günümüzdü biraz heyecanlıydım açıkçası. Sabah 9’da kütüphanedeydik. İlk günümüzde sabahtan Hande abla, Merve abla  ve Haydar abi ile tanıştık, çok samimi ve içtenlerdi. Çayımızı içtikten sonra Hande abla bize kütüphaneyi gezdirdi hangi yerde ne olduğunu, kütüphane bölümlerinin nasıl işlediği ve sağlanan hizmetlerin ne şekilde olduğunu anlattı. Daha sonra öğlene kadar birikmiş kitapları raflara yerleştirdik ve Haydar abi kontrol etti, ufak birkaç hatamızın bulunduğunu ve hatalarımızın neler olduğunu bize açıkladı. Öğleden sonra kitaplara etiket,  mühür işlemlerini yaptık ve hazırlanan kitapları raflara yerleştirdik bu şekilde ilk günümüz geçti.
Bugün stajımızda ikinci günümüz ve bugün içerisinde kataloglama yaptık. Hande abla sabahtan bize kataloglamayla ilgili bilgilendirici bir not verdi. Daha sonra bize kataloglama ile ilgili bir eğitim verdi eğitimin sonunda beraber birkaç örnek yaptık daha sonra bizlere 10’ar tane kitap verdi ve bunları kataloglamamızı istedi öğleden sonra onları yaptık, bitirdikten sonra Hande abla kontrol etti eksiklerimizi bizlere söyledi ve gün böyle bitti.
Stajda 3. Günümüz kataloglama ile devam ettik önceki günden alıştığım için rahat, hızlı şekilde daha fazla kataloglama yaptım, ilk başta yaptığım basit hatalara dikkat etmeye çalıştım. Gün sonunda Hande abla kataloglarımızı değerlendirdi ve ertesi gün hakkında bilgi verdi. Bu şekilde yoğun ve akıcı bir şekilde günümü tamamladım.
4. günümüzde sabah Haydar abi ödünç verme sistemi hakkında bize bilgi verdi. Daha sonra katalogladığımız kitapların etiketlerini oluşturduk ve kitaplara yapıştırdık, kitapların mühürlerini yaptık. Öğleden sonra Haydar abi ile katalogladığımız kitapları kontrol ettik. Kontrol bitince yine etiketleri oluşturduk ve yapıştırdık.
5.gün ve haftanın son günü, sabah Haydar abi bize rapor hazırlama ile ilgili bir eğitim/sunum verdi. Eğitimde nasıl rapor hangi konuda nasıl rapor hazırlayabileceğimizi gördük. Eğitim sonunda Haydar abi bize bazı rapor görevleri verdi ve bu raporlardan bir sunum yapmamızı istedi. Günün kalan kısmında rapor görevimle ve katalogladığımız kitaplara etiket oluşturmakla ilgilendim. Bu şekilde günümü ve ilk haftamı bitiriyorum..
Kendim için güzel, akıcı ve değer katan bir haftayı geride bıraktığımı düşünüyorum. Bu hafta bana verdikleri bilgiler ve yakın ilgileri için Merve abla, Hande abla ve Haydar abiye çok teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder