19 Temmuz 2019 Cuma


Merhaba !
İstanbul Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi bölümü 3. Sınıf çift anadal, öğrencisi olarak başladığım kütüphane stajımın ilk haftası hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Kütüphane stajına başlamadan önce, başvuru sürecinde bir üniversite kütüphanesinde staj yapmak bireysel olarak kendimi daha iyi geliştirebileceğimi düşündürdü ve bende, tüm personeli bölüm mezunu olan TED Üniversitesi Kütüphanesi'ne staj başvurusunda bulundum. Bu süreçte şehir dışında olduğum için, yüz yüze görüşme olanağımız olmadığından mail üzerinden haberleştik ve oldukça ilgili,hızlı geri dönüşler ile karşılaştım. Bu nedenle henüz başlamadan kurum çalışanlarına teşekkür etmek istedim. 
Başladığım ilk gün kütüphaneyi tanımak üzere genel işleyiş hakkında bilgi aldım. TED Kütüphanesi açık raf sisteminde, oldukça sessiz, öğrencilerin kullanabileceği çalışma odaları, bilgisayarlar, üniversite bünyesindeki bölümlere göre nitelikli bir araya getirilmiş kitaplar bulunmakta. Aynı zamanda istatiksel raporlar sonucunda oluşturulan en çok okunanan roman kitaplarının ayrı bir alanda sergilenmesi kullanıcı odaklı bir kütüphane olduğunun göstergesi olduğunu düşünüyorum. Kitaplar LC Sınıflama Sistemi ile kataloglanmış ve SirysiDynix otomasyon sistemi üzerinden kaydediliyor. Kaydedilen kitaplar üzerine numaraları yapıştırılıyor ve güvenlik etiketi aktifleştiriliyor. Üniversite Kütüphanesi iki ana bölümden oluşuyor B ve D blokları gibi düşünürsek kitapları yerleştirebilmek için harflerine göre ayrılıyor ve kitaplar raflarda yerini almaya hazır durumu getiriliyor. Her kütüphanede olduğu gibi mevcut kitapların üzerine yeni kitaplar eklendiğinde yer açısından birtakım sorunlar oluşabiliyor. Bu nedenle yerleştirilmiş kitaplar boş raflara taşınarak yenilerine yer açılıyor. Bunların tamamını bir hafta içinde pratik yaparak öğrenmeye çalıştım. Aynı zamanda otomasyon sistemi üzerinde rapor alınması ve istenilen yere sunulması için yapılması gerekenleri de öğrenmiş bulunmaktayım. Bu sayede hangi materyalin ne kadar kullanıldığını ya da hangi fakültenin neyi ne kadar kullanmış olduğunun verisini kısa bir zaman zarfı içinde elde edebiliyoruz. Bu hafta içinde ANKOS arayıcılığıyla online olarak düzenlenen Açık Erişim ve Kurumsal Arşiv üzerine gerçekleştirilen bir konferansa da katılmış bulunmaktayız. 
İlk haftadan bunları öğrenmiş olmak ve ilerleyen süreçlerde daha çok bilgi edeceğimi düşünmek doğru bir karar aldığımı gösteriyor. Oldukça bilimsel ve nitelikli bir staj dönemi geçirdiğimi  sizlerle paylaşmak istedim. İyi okumalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder