9 Nisan 2018 Pazartesi

Selaaaamm:)
 Cümlelerimi yazmaya başlarken zamanın ne kadar hızlı geçtiğini fark ediyorum. Bir haftayı daha geride bıraktık. Haftaya gazete kaydı girerek başladım. Haftalık gelen gazeteleri katalogladıktan sonra otorite dizinine kaldığım yerden devam ettim. Numaralarını düzelttiğim kitapları rafta buldum. Kitapların ilk sayfalarında yazan değiştirdiğim kısımları da düzelttim-genelde cutter numarasını değiştirdim-. Çıkan 36'şar kitapları güvenlikten geçirmeden yeni etiket rapor çıkardım. Daha sonra yeni etiket yapıştırılacak olan 36'lık kitaplar için de bluepadden güvenlik oluşturup etiketleme işlemine devam ettim. Perşembe günü otorite dizin oluşturmaya devam ettim. Öğleden sonra Enes Bey'le veritabanları üzerine görüşme ve çalışma yapacaktık ama Enes Bey'in işi çıktığı için ertesi güne kaldı. Cuma gününe önceki gün kaydını yaptığımız kitapları aşağıya taşımakla başladık.  Daha sonra toplantı odasına geçtik ve Enes Bey bize öncelikle akademik geçmişi ile ilgili bilgi verdi, deneyimlerinden bahsetti. Veritabanlarının seçim, karar alma, ve satın alma aşamalarında ne gibi işlemlerin yapılacağıyla ilgili konuştuk. Üniversitelerin veritabanı satın alırken oluşturdukları konsorsuyumun avantajlarının neler olduğu, bu konsoryumların ne gibi faaliyetler yaptığını konuştuk. Ankos ve Ekual arasındaki temel noktalara değindik. Üniversitelerin veri tabanı aboneliği gerçekleştirirken nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlattı. Ayrıca OPAC kullanıcı arayüzünden, EDS'den de bahsettik. Görüşmemizi Ankos ve Ekual'de bulunan veritabanlarının neler olduğu üzerine bir araştırma yapmamızı, incelememizi isteyerek bitirdi.
Kalan 4 haftamızı Enes Bey ve Haydar Bey'in yaptığı çalışmalara paralel eğitim olarak geçirecekmişiz. Yine farklı alanlarda bilgi deneyim kazanacağım için mutluyum. Ama staj anılarım bitecek diye de üzülmüyor değilim. Bakalım son haftalar bize neler katacaak :)))))
Haftaya görüşmek dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder