27 Nisan 2018 Cuma

Merhabaa yine ben geldimm!

Artık kalan son haftalarımızı Enes Bey ve Haydar Beyin alanlarındaki uygulamalarla geçirecektik. Çarşamba günü Enes Bey toplantı odasında bu hafta için yapmamız gerekenleri anlattı. Veritabanı  sağlama aşamasından önce bir kurumda hangi veritabanlarını nasıl seçeceğimizle ilgili bir alan araştırması yapacaktık. TED Kütüphanesinin sahip olduğu veritabanlarından harici hangi veritabanlarının olmadığı ve bize göre olması gerekenleri, diğer üniversite kütüphaneleriyle kıyaslayıp bulacaktık.  Bu veritabanlarını kütüphanelere Ankos mu sağlıyor yoksa kendileri mi satın alıyordu gibi bigileri de bulacatık. Aynı zamanda bakmamız gereken kütüphanelerin web sitelerine de bakıp bir değerlendirme yapacaktık. Daha sonra seçtiğimiz bir kurumun Swot analizini yapacaktık. O gün öğleden sonra Çiğdem Hanım’ın yanına geçip dosyaları sınıflandırıp arşiv düzenledim. Perşembe günü araştırmaya başladım ve bu süreçte veritabanlarına da daha çok hakim oluyordum. Hangi üniversite hangi veritabanlarını almış, çeşitli alanlardaki veritabanlarını da görmüş aşina olmuş oluyordum. Gerçekten yararlı bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Özellikle bir kurumda veritabanlarını seçme konusunda biraz da olsa uygulamalı bir şekilde fikir sahibi olmuştum. Swot analizinin de aynı şekilde uygulamaya dökülmesi zorluklarını ve dikkat edilmesi gereken noktalarını da fark ettirmiş oldu. Cuma öğleden sonra Enes Beyle sonuçları paylaştık. Eksiklikleri ve dikkat edilmesi gereken noktaları konuştuk. Yine faydalı bir konuşma oldu bundan sonraki süreçlerde de ne yapacağımızla ilgili planlar yaptık. Daha sonra B Blok kütüphaneye geçtim Melek Hanım gelene kadar kullanıcılarla ilgilendim. Aynı zamanda bi listede yer alan romanlara ait kitaplara, yayınevlerinden bakıp kitapların fiyatlarını listeye ekledim. Geçen hafta kaldığım yerden devam ettim.. Bu haftam da hızlı bir şekilde bitmişti. Artık sayılı haftalar kaldığı gerçeği ile yüzleştim şu an..sizce de zaman çok hızlı akmadı mı... bunu fark eden tek ben miyim yoksa :D:D
Blogcuk seni de özleyeceğim ha, şimdilik gidiyorum buralardan haftaya görüşürüüz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder