26 Ağustos 2016 Cuma

    Yine bir haftanın daha sonuna geldik. Nasıl geçti zaman inanın bende anlayamadım. Stajımı sorarsınız eğer gerçekten "Staj" yaptığımı düşünüyorum. Buraya gelirken güzel şeyler öğreneceğimden emindim ama bu kadar çok birikim yapabileceğimi düşünmüyordum. Hem eğlenmek hem öğrenmek hem de yeni güzel insanlar tanımak benim için en büyük kazanım oldu.

    Bu hafta yaptıklarımı kısaca özetlemek istersem; satın alma yoluyla gelen kitapların katalog kayıtlarını ve etiketleme işlemlerini bitirdik. Katalog konusunda bilgilerimi pekiştirdim ve artık zorlanmıyorum. Raf kaydırması bizi biraz yorsada bu işin de üstesinden geldik ve nerdeyse tüm kütüphaneyi düzenledik. Hande ve Melek Hanım'dan üye oldukları veritabanları hakkında hem bilgi aldık hem de kendimiz incelemelerde bulunup yaptığımız sorgulama formülasyonlarını tarayıp anlamlı kayıtlara ulaşmaya çalıştık. Daha sonra Hande Hanım bize, üye oldukları veritabanlarını, hangi durumlara göre üyeliğe devam edip etmediklerini anlattı. Bu hafta benim en çok hoşuma giden çalışma web sayfası bölümüydü. Melek Hanım kendi kütüphane web sayfalalarını nasıl düzenlediklerini ve ne tür paylaşımlar hazırlayıp nasıl paylaştıklarından bahsetti. Adobe Spark programı ile yaptığı post ve video örneklerini gösterdi. Program çok hoşumuza gitti ve bizde post hazırlayalım diye bir fikir sunduk, fikrimiz kabul oluncada başladık post yapmaya. Hem düşündük hem de en iyi post kimin olacak diye bir rekabet başladı aramızda. En sonunda hepimizinkinin ayrı güzel olduğuna karar verdik :)

    Bu güzel haftayı da böyle tamamladım. 3 hafta ne kadar çabuk geçmiş olsada bıraktığı izler daha kalıcı oldu. Staj haftamı böyle güzel değerlendirmeme fırsat veren ve katkıda bulunan Merve Hanım'a, Melek Hanım'a ve Hande Hanım'a hem sevgilerimi hem de teşekkürlerimi sunuyorum..

Ayrıca hazırladığım post burada :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder