19 Ağustos 2016 Cuma

   Herkese merhabaaa.
 
 Bu sıcak yaz gününde , güneş kavururken havayı sakin bir gölge olarak TED üniversitesindeyim ve kütüphane stajında ikinci haftanın son günündeyim.Aldım tabi d vitaminini bol bol depolar full enerji tavan :) .
 
 Bu hafta üniversitenin kayıt yaptıran öğrencilere ve ailelerine tanıtım haftasıydı. Üniversiteye adım atan genç insanlar gururlu ve başı dik bir şekilde yeni eğitim öğrenim yılına hazır gibiydiler. Bizde bu dönemde üniversitenin bir parçası olduğumuz için gözlemlerimizi yaptık.Üniversite personelini tanıdık. Geçilecek olan yeni fakülte binalarını gezdik. Dekorasyon olarak genelde beğendiğimi belirteyim.Sadece biraz daha yeşille içiçe olabilirdi diye düşünüyorum.Şehrin ortasında olması daha çok yeşille gölgelenebilirdi.Yeni kütüphaneyi de gezdik elbette. Daha raflar boş olsa da gözümde canlandırdığımda çok güzel bir kütüphane olacak diye düşünüyorum.
 
  Peki hiç mi çalışmadım bu hafta hep gezdim mi elbette hayır. Süreli yayınları elden geçirdik tüm kütüphane çalışanları olarak. Hangi dergiler neden alınıyor nasıl kataloglanıyor ?. Raf düzenleri nasıl ? Eskiyenler nasıl ayıklanıyor ve geri dönüşüme gönderiliyor ? Bir yandan kataloglamaya devam ettik. Biraz daha alıştım Sirsidynx'e ama hala yeterli diyemem. Geçen haftaya nazaran ilerlediğimi söyleyebilirim. Önümüzdeki hafta da kataloga yoğunlaşacağım. Elimizde bol bol yeni satın alınmış kitap mevcut. Bunu bir fırsat olarak görüyorum. Bu kitapların satın alma sürecini de gördük. İstenilen kitapların listelenmesi fiyat tekliflerinin alınması bunların seçimlerinin yapılması yayınların ayrılması gibi. Zor iş vesselam...

   EBYS yani elektronik belge yönetim sistemi başka bir gördüğüm şey. Adını daha önce duymakla beraber arayüz olarak görmemiştim. Anlatırken Merve hanım örnek olarak benim staj değerlendirme raporumu hazırladı. Gerçek rapor hazırlandığında ben de bulunsam hatta görüşlerimi alsa dedim. Tabi içimden. Bu hafta bir de sunum yaptık. Ben kitap mı ? E-kitap mı ? sorularını sordum ve bir cevap bulmaya çalıştım. Bana göre e-kitap. Yani geleceğe yönelik düşünürsek. Neyse... Bu haftalık bu kadar diyor esenlikler diliyorum.
      Haftaya görüşmek üzereee.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder