19 Ağustos 2016 Cuma

     Stajımın ikinci haftasını bitirmek üzereyim ve kütüphaneye baya bir alıştım diyebilirim. Zaten kütüphaneler benim hep ikinci evim olmuştur.

     Bu haftamızda da yine dolu dolu saatler geçirdik. Yeri geldi güldük sohbet ettik, yeri geldi Merve hanımdan tecrübeleri hakkında bilgi edindik. Yeni kütüphaneyi gezmeye gittiğimizde çok mutlu oldum. Gerçekten güzel ve kullanışlı bir kütüphane yapılmış. Orada çalışacak kütüphaneciler de, öğrenciler de gerçekten çok şanslı. Herkesin kafasında ki eski, yıpranmış, soğuk kütüphanelerden olmamış. Bence bu konudaki en büyük katkı Merve hanımdan geliyor. Kütüphanecilik her ne kadar kolay bir iş görünsede aslında çok fazla düşünmeye ve pratikliğe dayalı bir meslek. Hemen hemen her konuda bilgi sahibi olmanız gerekir. Merve hanımın tavsiyeleri üzerine kütüphanede ki birçok hata düzeltilmiş. Tabiki de bir kütüphaneyi en iyi kütüphaneci bilir.

     Bu hafta katalog yapmaya devam ettik ve hatalarımı azalttığımı düşünüyorum (umarım öyledir). Daha sonra Hande hanım satın alma işlemlerinde ki önemli detaylara değindi. Derme geliştime için hangi adımları izlediklerinden bahsetti. Süreli yayın bölümünde ayıklama ve imha işlemlerini de gerçekleştirdik. İkinci haftanın son günü bize verilen araştırma konularıyla ilgili hazırladığımız sunumları sunduk. Oldukça eğlenceli ve hoş bir faaliyet oldu bizim için. Benim konum Milas otomasyon sistemiydi. Sistem hakkında bilgi verdim ve birazda kendi yaptığım eklemelerle özelliklerinden bahsettim. Hep beraber kütüphanenin daha çok gelişmesi ve güzelleşmesi üzerine düşündük ve fikirler önerdik. Bizimde fikirlerimizin dinlenip dikkate alınması benim çok hoşuma gitti.

     Burada hergün daha fazla şey öğrenmek beni gerçekten çok memnun ediyor. Hem meslek hayatım için hem de özel ve sosyal hayatım için önemli şeyler öğreniyorum. Burada olduğum hergün kütüphaneciliği daha çok seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder