26 Ağustos 2016 Cuma




  Herkese merhaba.

  TED Üniversitesi Ayşe Ilıcak Kütüphanesi'nde son günüm.Bu haftayı da verimli ve eğlenceli geçirdikten sonra üzerimde tatlı bir yorgunluk var.Hem stajımın bitmesinin verdiği mutluluk hem de haftalarca güzel vakit geçirdiğim bir yerden ayrılma vaktinin gelmesi ve burukluğu. Hayatın akıcılığında bir son buluş daha diyebilirim. Üniversite hayatım boyunca en verimli haftaları geçirdim diyebilirim. Bir kütüphanede olabilecek her durumu deneyimledim. İş akış süreçleri , çalışanların ilişkileri , genel kütüphane düzeni gibi derslerde pek te tanıklık edemeyeceğimiz durumları deneyimledim. Staj dönemlerinin önemini kavramakla beraber yaz dönemi olmasının ötesinde eğitim-öğrenim sezonunda olması daha verimli olabilir diye düşünüyorum. Teknik bilginin yanında uygulama daha öğretici oluyor. Gözlem yapmak , bazı noktalarda katkıda bulunmak , işin bir parçası olmak açıkçası daha öğretici ve eğlenceli. Naylon staj yapmanın ne kadar kötü bir şey olduğunu burada verimli bir staj yaptıktan sonra kavradım. Keşke diyorum halk kütüphanesi stajı da bu kadar verimli olsaydı.

   Net olarak bir örnek vermek gerekirse burada ilk haftalarda yakındığım , kullanımını daha önce görmediğim  Sirsidynx programında ve otomasyon sisteminde kaydettiğim aşamayı herhangi bir derste kazanmam olanaksız. Dahası kataloglamaktan zevk almam , bitirince sanki kitabın son noktasını benim koyduğum hissiyatı , tüm yazarlarla bir iş birliği yaptığımızı hissetmem ve kütüphane dermesini ellerimle beslediğimi düşünmem , bana verdiği mutluluk. Bu bilgi havuzundan her kullanıcının kendi çabalarıyla bir şeyler alması ve yararlanması. Staj dönemi boyunca mesleki olarak daha çok sevmeye başladım diyebilirim.

   Dergilerin yani süreli yayınların yeni sayılarının kullanıcıya sunulması , rafların daha verimli hale getirilmesi , iletişim kanallarının etkin kullanılmasının öğrenilmesi açısından sosyal medya türevlerinin rolleri ,  veritabanlarının irdelenmesi diğer bulunduğum süreçler. Ve bunlar yapılırken yeri geldiğinde görüşlerin alınması çok önemli. Dinamik ve işbirliğine açık olmak çok önemli. Staj yapacak olan öğrencilere aşağıdaki görselle tavsiyemi iletirim.

   Ama her sürecin bir sonu var. Zaman bazen hızlı akar bazen duraksar. Şuan olduğu gibi stajın da bitmesi gerek. Yazarlar teşekkürlerini kitabın başında yapar. Ben son cümlelerimi ayırmak istedim. Staj dönemi boyunca hem verimli hem eğlenceli bir ortam sağladıkları , tüm süreçleri görmemizi sağladıkları , bu süreçlerde olabildiğince etkin rol almamızı sağladıkları ve güzel bir dönem geçirdiğimi düşünmemi sağlayan Merve hanıma , Hande hanıma ve Melek hanıma teşekkür ederim. Genç , dinamik , güzel insanların olduğu yaşayan bir kütüphane oluşturdukları için teşekkür ederim...

   Hoşçakalın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder