12 Ağustos 2016 Cuma

  BAŞLANGIÇ...

  Bu yıl ki stajımı TED Üniversitesi Ayşe Ilıcak Kütüphanesi'nde yapmaya karar verdim. Yeni ve genç bir kütüphane olması beni cezbetti desem yalan olmaz. 8 ağustos tarihinde stajıma başladım ve şimdiden 'iyi ki burada stajımı yaptım' demek için bir sürü sebebim oldu. 2 yıl boyunca Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Kütüphanesi'nde yarı zamanlı olarak çalıştım. Hukuk Fakültesi Kütüphanesi'nde MİLAS ve Dewey Onlu Sınıflama Sistemi hakkında tecrübeler edinmiştim. Şimdi de TEDU Kütüphanesi'nde Sirsidynix ve LC Sınıflama Sistemi hakkında birçok bilgi edinmeye başladım.


  İlk gün öncelikle Merve Hanım ile staj hakkında ön bir konuşma yaptıktan sonra Hande ve Melek Hanımla tanıştık. Melek Hanım bize genel olarak üniversite kampüsünü gezdirdi ve bilgi verdi. Kütüphaneye döndükten sonra raf okuması ve raflardaki kitap diziminde yanlışlar varsa onları düzelttik. İlk günün heyecanını attıktan sonra ertesi günlerde daha çok şey öğrenmeye devam ettim. Peki neler öğrendim?



  • Sirsidynix otamasyon sisteminin birçok özelliğini,
  • Sistemden kullanıcılara kitap ödünç verme ve iade alma işlemlerini,
  • Kullanıcının kütüphaneyle olan ilişiğini kesme işlemini,
  • Kataloglama yapmayı,
  • Kataloglaması yapılan bilgi kaynaklarının güvenlik doldurma işlemini,
  • Doldurulan kaynakların etiketlerinin çıkarılması ve yapıştırılma işlemlerini,
  • Worldcat ve OCLC kataloglarında arama yapmayı, LC numarası ve konu başlıkları konusunda yardım almayı öğrendim.
  Ayrıca satın alınma yoluyla bir sürü yeni kitap geldi. Bu kitapların kataloglama işlemlerini bizim yapacak olmamız çok büyük bir şans ve fırsat bizim için. Bu fırsat sayesinde hem yeni bir otomasyon sistemini hem de LC sınıflama sistemini iyi bir şekilde öğrenebileceğiz.

  Günümüzde her yolun bilgiye çıktığını biliyoruz. Meslek hayatıma büyük ölçüde yararı olacak bu bilgileri öğrenmek beni hem mutlu hem de memnun ediyor. 

  Yarınların daha güzel ve umut dolu olması dileğiyle...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder