4 Mayıs 2018 Cuma

Son iki haftadan herkese merhaba diyorum..

Yine fazlasıyla dolu dolu geçen bir hafta geçirdim. Haydar Bey ile birlikte raporlama üzerine çalışmalar yapacaktık. Yapmamız gereken görevlerde, materyal türüne göre, fakülte ve kullanıcı profiline göre ödünç sayılarının raporlarını alacaktık. En çok kullanılan romanlardan bir öneri listesi hazırlama, kütüphanedeki genel romanların listesinden yeni gelen romanların listesini çıkarma gibi görevlerde vardı. Sirsi üzerinde rapor çıkarma işlemini de genel hatlarıyla uygulamış olacaktık. Daha önce yapmadığım bir çalışmaydı, yaparken biraz zorlandım fakat mantığını kavrayınca istenilen her şeyin raporunu çıkarmak mümkündü. Yaptığımız çalışmaları trello üzerinden paylaştık ve bunların sunumunu yaptık. Gayet yararlı bir çalışma olmuştu. İlgimi çektiği için de üzerinde daha da pratik yapılabilirdi.. Yine çarşamda günü öğleden sonra da karşıda Çiğdem Hanım'ın yanındaydım tabii ki. Orada da kaldığım yerden dosya sınıflamasına devam ettim. Cuma günü de Enes Bey, RFID okuyucular ile kitap sayımının nasıl yapıldığını gösterdi. Cihaz kitapların barkodunu okuyarak sayımı gerçekleştiriyordu, böylelikle kütüphanede hangi kitabın eksik olduğu da anlaşılıyordu. Bizde belli bir raftaki bölümün sayımını yaparak eksik kitapları tespit ettik. Daha sonra da Haydar Bey'in bize gönderdiği raporlardan istediği çalışmaları yaptık ve trelloda paylaştık. Tüm işlerimiz bitince kataloglamaya başladım. Ve yoğun tempolu bir haftanın sonuna gelmiş oldum. Bu haftalık da bunları paylaştığıma göre artık ben gideyim yavaştan..
İyi hafta sonları diliyorum hepinizee!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder