5 Mayıs 2023 Cuma

 Stajın onuncu haftasından herkese merhaba,

Stajın bu haftasına Sebehat Hanım ile başladık. Sebahat Hanım bana ilk olarak iş kalemlerinden ve bu işleri nasıl yürüttüğünden bahsetti. Sonrasında "Akademik Teşvik Ödülleri Yayın Kontrolü" için nasıl raporlar hazırladıklarını, nelere dikkat ettiklerini ve hangi verileri aldıkları gibi bilgileri benimle paylaşarak benden de bununla ilgili ufak bir rapor hazırlamamı istedi. Bu raporda benimle makale ve yazar bilgisini paylaştı ve ben de diğer bilgilere Web of Science ve Scopus'tan erişmeye çalıştım. Aynı zamanda arıza işlemleri, eksik malzeme talepleri, bir kullanıcının kaydının nasıl silinmesi gerektiği, web sitesi kontrolleri ve paylaşımları gibi birçok yararlı bilgiyi de benimle paylaştı Sebahat Hanım. Farklı şeyler öğrendiğim bir hafta daha oldu. Öğlene kadar anlatım öğleden sonra raporlama ile ilk günü tamamlamış olduk. İkinci gün Sebahat Hanım ile birlikte başka bir rapor hazırlamayı çalıştık. Bana bir kütüphane için nasıl koleksiyon hazırlanır, neleri incelememiz gerekir ve nelere dikkat etmemiz gerekir gibi noktalara değindi. Sonrasında benden Sayısal Kitap için bir koleksiyon geliştirmemi istedi. İlk olarak bana anlattığı gibi kullanıcıların en çok tercih ettikleri kaynakları, kullanmayı talep ettikleri kaynakları ve erişemedikleri kaynakları bu koleksiyona ekleyerek, bana verilen bütçeden bu kaynakların fiyatını çıkardım. Geriye kalan bütçem ile de hem güncel hem de etkili olabilmesi adına tarihleri, TED Üniversitesi'nin bölümlerini ve kullanıcıların en çok tercih ettikleri kaynakların çerçevesinde seçimler yapmaya çalıştım. Konularına dikkat ederek bütçem bağlamında bir koleksiyon oluşturdum ve günü tamamladım. Haftanın son gününe Müberra Hanım ile başladık. Müberra Hanım da bana iş kalemlerinden bahsetti ve yapmış olduğu işlerden örnekler verdi. Kendisi bana daha çok hangi tür raporlar yapılıyor, nasıl yapılıyor ve bu raporlar ne işe yarıyor gibi bilgiler verdi. Kütüphanede yarı zamanlı çalışan arkadaşların ve genel takvimin ayarlanmasından sorumlu olduğunu, maillerin nasıl gönderildiği ve çeşitli raporların nasıl hazırlandığı hakkında önemli ve güzel bilgiler verdi. Daha sonrasında banko alanında yaklaşık 3 saat geçirdim. Sonra raf okuma ve kitap atma işlemlerini yaptım en son da blog yazımı yazarak haftayı tamamladım. Haftaya görüşmek dileğiyle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder