1 Mart 2019 Cuma


Merhabalar, öncelikle kendimi tanıtayım. Adım Mehmet Aşkar ve Hacettepe Üniversitessi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü son sınıf öğrencisiyim. Hacettepe’den staj için kütüphaneye gelen iki kişiden biriyim.  Eğer bu bloğu okuyorsanız iki ihtimal var. Birinci ihtimalle “bizim stajyer ne yazmış acaba” diye düşünüyorsunuzdur. İkinci ihtimalle ise TEDU Kütüphanesinde staj yapmayı düşünüyorsunuzdur. İkinci ihtimal dahilinde olanlara tek diyeceğim çok doğru bir karar vermek üzere olduklarıdır. Burası kişinin evet bir şeyler öğrenebilirim veya öğrendim diyebileceği bir yer. Bu blog bana çok yardımcı oldu umarım benim yazdıklarım da birilerinin işine yarar. Aslına bakarsanız ne yazacağımı hiç bilmiyorum şu anda fakat ilk günkü izlenim ve deneyimlerimden başlayarak devam edeyim.
                İlk gün kütüphaneye gelir gelmez Merve Hanım elimize staj boyunca yapacağımız işlerin bir planını verdi ve staj boyunca buradaki her şeyi sırayla yapacağımızı belirtti. Aynı zamanda kağıtların arasında yapılacak bazı işlerin nasıl yapılacağını anlatan bazı kağıtlar da vardı. Aslında çok basit bir şeymiş gibi gelebilir size ama bu şu demek planlı bir eğitim programı sunuyorlar ve bu işi ciddiye alıyorlar. Bu üç günlük süreçte kütüphaneyi tanıdım, kırk iki iş günü boyunca birazcık başlarını ağrıtacağım diğer çalışma arkadaşlarıyla tanıştım ,rafa kitap attık, danışma hizmetlerinin nasıl yapıldığıyla ilgili bilgiler aldık ve en can alıcı konu katalog yapmayı öğrenmeye başladık. Hem eğlenceli hem de ciddi bir çalışma ortamı var bu kütüphanede.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder