29 Ağustos 2024 Perşembe

TEDU Ayşe Ilıcak Kütüphanesi'nde Stajımın 1. Haftası

4 haftadan oluşan stajımın ilk haftasından herkese merhaba! Ben Sıla. Haftaya Sebahat Hanım'la başladık. Bize staj programlarımızı iletti. Bunun üzerine süreçte nasıl bir yol izleyeceğimizi, neler öğreneceğimizi, hangi birimlerde görev alacağımızı konuştuk. Sebahat Hanım bize mezun olduktan sonra nasıl bir yol izleyebileceğimiz hakkında yardımcı oldu. İlk günümüzde staj programımızın içerisinde olan kavramları araştırdık. Kütüphane ve kütüphanecilik hakkında pek çok kavramı daha detaylı öğrenmiş olduk. İlerleyen günlerde ödünç-iade sistemini, kütüphanenin işleyişini, katalog taramasını detaylı şekilde öğrendik. Bu hafta Merve Hanım, Müberra Hanım ve Sebahat Hanım'la çalıştım. Sebahat Hanım bize çocuk kütüphanesinde bulunan kitapların QR kodlarını verdi, bizde kitapları raftan bularak QR kodlarıyla eşleştirip yapıştırdık. Bu QR kodları kitapların içeriği ve hangi yaşa uygun olduğu hakkında bilgi veriyor. Ardından Müberra Hanım'ın yanına çıktım. Burada hatalı QR kodların dosyasını tespit ettim. Sonrasında Merve Hanım'la çalıştık. Merve Hanım bize Excel üzerinden veri girişi yaptırdı. Bu çalışmada SDG kavramını öğrendim. Çalışmamızın devamında girişini sağladığımız verileri analiz ederek çalışma grubu ve akademik kadro oluşturduk. Bir sonraki çalışmamızda rapor analizi yaptık. Farklı Üniversitelerin raporunu analiz ettik ve elde ettiğimiz veriler üzerinden tartıştık. Enes Bey bize blog hakkında bilgiler verdi. Geriye dönüp baktığımızda bizim için bir anı olarak kalsa da bizden sonraki stajyerler için yol gösterici olacağına inanıyorum. Bunların yanı sıra rafa kitap attık ve kitapların üzerinde bulunan stickerların ne anlam ifade ettiğini öğrendik.

Bir sonraki hafta görüşmek dileğiyle, hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder