29 Ağustos 2024 Perşembe


Stajımın ilk haftasından herkese merhaba!

Ben Fatma Kaplan, İlk olarak, bu hafta bu alandaki bilgimi artırmaya çalıştım. Ayrıca, takım içinde etkin bir şekilde nasıl iletişim kuracağımı ve görevlendirmeleri daha verimli bir şekilde nasıl yönlendirebileceğimi öğrendim. Sebahat Hanım, Müberra Hanım, Enes Bey, Merve Hanım ile tanışma fırsatı elde ettim.

Sebahat Hanım, ilk gün staj programımızı bize sundu ve detaylı bir şekilde bilgilendirdi. Bu kapsamlı bilgi, staj sürecimizde hangi görevleri yerine getireceğimiz ve hangi aşamalardan geçeceğimiz konusunda net bir anlayış kazanmamıza yardımcı oldu.

Katalog taramasının nasıl yapılacağı gösterildi. Bu süreçte, Ted’ de katalogdaki bilgilerin nasıl aranacağı, filtreleme seçeneklerinin nasıl kullanılacağı ve doğru verilere nasıl ulaşılacağı hakkında bilgi sahibi oldum. Kütüphane raflarına kitapları düzenledik ve renkli yapışkanların anlamlarını da öğrendik. Bu süreç, kitapların doğru şekilde kategorize edilmesine yardımcı olmanın yanı sıra, kütüphane organizasyon sistemini daha iyi anlamamı sağladı.

Çocuk kitapları için geliştirilen dijitalleştirme projesinin uygulama aşamasında görev aldık. Bu süreçte, çocuk kitaplarının doğruluğunu teyit etme, listeleme ve QR kodlama işlemlerinde aktif rol aldık. Bu görevler projeye önemli katkılar sağladı ve dijitalleştirme sürecinin verimliliğini artırmamıza yardımcı oldu. Çocuk kitaplarına yapıştırılacak QR kodlarını tek tek okutarak detaylı bir kontrol gerçekleştirdim. Yazım hatalarını belirleyip, bu hataların düzeltilmesi için Müberra Hanım’a ilettim. Yazım hataları giderildikten sonra, doğru QR kodlarını kitaplara dikkatlice yapıştırdım ve ardından kitapları raflara düzenli bir şekilde yerleştirdim. Bu süreç, hem veri doğruluğunu sağlamak hem de kütüphanedeki düzeni korumak açısından önemli bir adım oldu.

TED Üniversitesi’nde sürdürülebilir kalkınma ve küresel amaçlar konusuyla ilgili yazılar ve araştırmalar yapan akademisyenleri belirlemek için AVESIS (Akademik Veri Sistemi) veri tabanına göz attım ve bu verileri Excel’e aktardım. Ertesi gün, intern arkadaşlarımla birlikte topladığımız verileri bir Excel tablosunda birleştirerek detaylı bir analiz gerçekleştirdik. Bu analizde, Alan Ağırlıklı Alıntı etkisi ve SDG oranlarını belirledik. Öncelikle, 17 küresel amacın her biri altında en çok veri sağlayan akademisyenleri sıraladım. Daha sonra, bu akademisyenleri danışma kurulu, idari kurul, akademik kurul ve çalışma grubu gibi farklı başlıklar altında görevlendirdim. Bu süreç, verilerin sistematik bir şekilde analiz edilmesini sağladı. Oluşturduğum grafiği Merve Hanım’a sundum ve grafik üzerindeki bulguları detaylı bir şekilde açıkladım; böylelikle verilerin etkin bir şekilde kullanılmasını sağladık.

Bu ilk hafta benim için oldukça öğretici oldu ve ilerleyen günlerde daha fazla şey öğrenmeyi umuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder