27 Temmuz 2018 Cuma

Herkese merhaba, TEDU kütüphanesinde ilk haftamız sona erdi. İlk haftamızda ne yaptığımızdan bahsetmek istiyorum. İlk gün raf okuma yaptık, veri tabanları karşılaştırması, SWOT analizi hakkında bilgi aldık. Bunlar doğrultusunda araştırma ve sunum ödevlerimiz oldu. Stajyer arkadaşlarımızla iki gruba ayrılıp veri tabanları karşılaştırması, SWOT analizi ve intihal tespit programı konularında araştırma yapmamız gerekiyordu. Salı günü ödevlerimiz hakkında araştırma yaptık. Daha sonra B Blok kütüphanesine geçerek Melek Hanım ile tanıştık. Bu kütüphanede iki gün boyunca bilgiler aldık. ILL programının işleyişini öğrendik, başka kütüphaneye kitap ödünç verme işlemini öğrendik. Post yapmayı öğrendik, bunun için "Spark" ve "Canva" programını kullandık. İstediğimiz konu seçerek post hazırladık. Ben bir kahve dükkanı için Instagram postu hazırladım.

Bu postu hazırladım ve yaparken çok eğlendim. İki programı da güzel buldum. Spark video hazırlamak için, Canva'da sunum hazırlamak için yararlı programlardı. Yazı işlerine giderek Çiğdem Hanım ile tanıştık. EBYS hakkında bilgiler edindik. Arşiv hakkında ön yargım olmasına rağmen Çiğdem Hanım'ın verdiği bilgiler ilgimi çekti. Daha sonra Melek Hanım'dan raf okuma ve dergi kataloglama öğrendik. Cuma günü D Blok'a gelerek ödevlerimizin sunumunu yaptık. Sunumlar verimli bir şekilde geçti, sunumlardan, Merve Hanım ve Enes Bey'den veritabanları, SWOT analizi, EndNote, Mendeley, Turnitin ve ITenticate hakkında bilgiler edindik. Eksikliklerimiz olmasına karşın sunumlarımız güzel geçti. Çok eğlenceli ve verimli bir haftaydı. Bir sonraki hafta yapacaklarımızı merak ediyorum :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder