31 Mart 2017 Cuma

Merhabalar, stajın 7. haftası da bitti sayılır. Zaman su gibi akıp geçiyor, 7 kocaman hafta geçmiş ve ben hiçbir şey anlamadım. neyse gelelim yaptıklarıma, bu hafta sınav haftası olduğu için kütüphanenin en yoğun haftasıydı sanırım . Bense diğer hafta yaptıklarımdan tamamen farklı işler yaptım. Yine ödünç alıp verme işlemleri ve az da olsa kataloglama yaptım tabi ki ama bu hafta veri tabanları ve daha çok elektronik kaynaklarla ilgilendim. Öncelikle EDS taramasını kavramak için çeşitli sorgulama formülasyonlarını denedim daha kaliteli bir sonuç almak için, daha sonra bulduğum kaynaklardan birini (ebooklardan) indirmeyi öğrendim ve kendi hesabımı açıp bu işlemi gerçekleştirdim.  Daha sonra ANKOS VE EKUAL hakkında bilgi topladım, hangi kurumlara ne gibi hizmet veriyorlar gibi soruları yanıtladım. Kurum içinde kullanılan Trello' yu daha önce bir miktar incelemiştim bu sefer içerik yükleyerek tam bir inceleme gerçekleştirdim. 2. gün Endnote yazılımını nasıl kullanacağımı öğrendim, daha sonra diğer kurumların veritabanlarını inceleyerek kurumumuz için kullanabileceğimiz veri tabanı önerilerini hazırlamaya çalıştım, fakat tam olarak bitmedi, araştırmaya haftaya da devam edeceğim. Araştırırken diğer kütüphanelerin web sayfaları ve elektronik kaynaklarını da inceledim daha sonra bu konuda bizim web sayfamız hakkında da öneriler sunmam gerek. Son günde dergi kaydı girişleri ve Adobe Sparkla postlar hazırladım. Derme geliştirmeyle alakalı bilgi aldıktan sonra beden dili konusunda kütüphaneye alabileceğimiz Türkçe kaynakların araştırmasını yapıp bir liste hazırladım. Daha sonra kütüphaneye gelen bağış dergilerin ayıklanması işlemini yaptım. Bir miktarda ki bu miktar çok az kitap kataloglaması yaptıktan sonra bu yazıyı yazıyorum. Bu haftanın da sonuna geldik, yaparken bu kadar çok iş gibi gelmemişti ama şimdi yazarken bile yoruldum :) Yani, haftaya görüşmek üzere..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder