4 Mart 2024 Pazartesi

Stajın ikinci haftasından herkese merhaba,

İlk gün kataloglamadan sorumlu olan Hande Hanım'ın yanına gittik. İlk olarak bize kaynakların satın alma sürecinden bahsetti. Alınan kaynakların takibinin nasıl yapıldığını ve kullanıcının talep ettiği kitapları nasıl temin ettiğinden bahsetti. Bu süreçleri takip etmek için tuttuğu excel dosyalarını bize gösterdi. Daha sonra Sirsi otomasyon sisteminde katalog kayıtlarının nasıl yapıldığını anlattı. Birkaç tane katalog kaydı örneğini bize anlatarak yaptı. İkinci gün ise bize kataloglama yapmamız için 10 tane kitap verdi. Bizde bu kitapların katalog kaydını yaptık. Zorlandığımız kısımlarda bize yardımcı oldu ve hatalarımızı söyledi. En son hepsini birlikte kontrol ettik. Katalog kaydını yaparken en son kitapların alarmını ve demirbaş numarasını da yapıştırıp kaydı tamamladık. Üçüncü günde ise 5 tane kitabın kataloglamasını yaptık. Daha sonra Hande Hanım ile birlikte yaptığımız katalog kayıtlarını kontrol ettik. Sonrasında ise ödünç bankosuna indim ve gelen kullanıcılara yardımcı oldum. Ek olarak, Sebahat Hanım bana kitapların sırt etiketini nasıl yapıştırmam gerektiğini gösterdi. Etiketleme yaparken kitabın içine demirbaş numarasını yazdım ve TEDU Library koleksiyonuna ait olduğunu belirten damgayı sayfalara bastım. Bu sayede katalogladığım kitapların sırt etiketini de kendim yapıştırmış oldum. Kısacası bu hafta hem katalog kaydı yaptık hem de bu konuda çok şey öğrendik. Hande Hanım'a emekleri için teşekkür ederim. Haftaya görüşmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder