8 Haziran 2020 Pazartesi

Merhaba

Bu hafta uzaktan stajımızı Haydar Bey ile gerçekleştirdik. Çarşamba günü Sirsi Dynix kullanımıyla başladık. Genel olarak ödünç verme ve iade işlemlerinden bahsetti. Ardından kendisinin sorumlu olduğu Reports alanına geçtik. Burada satın alma ile ilgili kayıtlar, fiyat karşılaştırması ve kitap listesi oluşturma gibi pek çok işlemlerin gerçekleştirildiğini söyledi. Ardından ufak bir kataloglama bölümüne göz attık. Bu hafta görevlerimiz arasında bir veri tabanı ile ilgili  eğitim başlıkları oluşturma, TED kütüphanesinin e-kaynaklarında yer alan veri tabanları ile ilgili online eğitim videoları bulma, farklı üniversite kütüphanelerinin web sitelerinde ki etkinlik/duyuru alanlarını inceleme, Sayılarla TEDUlib alanına bir tasarım örneği oluşturma ve 3 üniversite kütüphanesi belirleyerek TED kütüphanesinin veri tabanları bölümü ile karşılaştırmak yer alıyordu. Görevlerimizi öğrendikten sonra Haydar Bey, DSpace ve Sherpa Romeo ile ilgili çok güzel ve çok önemli bilgiler verdi. Ayrıca Jotform ile form oluşturmayı ve Mendeley ile ilgili gerçekten çok işimize yarayacak bilgiler öğrendik.  Bu hafta görevlerimiz biraz yoğundu ancak diğer üniversite kütüphanelerini inceleme fırsatı bulmuş oldum. Bu oldukça faydalı oldu. Farklı siteler ve ilerleyen yıllarda kütüphanenin bu tarz sitelerle nasıl elektronik ortama taşınacağını öğrendim Son günümüzde ise yaptığımız çalışmaları değerlendirerek fikir ve önerilerimizi sunduk. Son olarak da Excel'de verileri görselleştirme ve neden önemli olduğu konusu hakkında fikirler edindim. Gerçekten bu hafta benim için yeni şeyler öğrendiğim ve çok faydalı olduğunu düşündüğüm bir hafta oldu.
Haftaya görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder