20 Haziran 2020 Cumartesi

Merhaba

Bu hafta stajımıza Melek Hanım ile devam ettik. İlk günümüzde küçük bir tanışma toplantısı yaparak görevlerimiz hakkında konuştuk. Görevlerimiz arasında; Canva ve Adobe Spark'ta hesap oluşturarak post hazırlama, Canva ve Adobe Spark arasındaki farkları belirleme, KİTS ile ilgili bilgi edinme ve bir kütüphanede sosyal medya kullanımı hakkında araştırma yapmak yer alıyordu. Sonraki günde KİTS hakkında konuşarak kullanımını öğrendik. KİTS'in kütüphaneler arasında kaynak alışverişi için kullanıldığını, ILL'in Türkiye versiyonu olduğunu öğrendim. Daha sonra Derleme Yoluyla Gelen Kaynaklar için nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini ve bağış yoluyla sağlanan yayınlar için neler yapılması gerektiğini öğrendim. Cuma günü ise görevimiz TÜBESS ile ilgili bilgi edinmek,  TED Üniversitesi Kütüphanesi'nin bağış politikasını ve sosyal medya alanını incelemekti. Cuma günü sosyal medya politikalarından bahsettik. Bazı üniversitelerde sosyal politikaların mutlaka Kurumsal İletişim Birimleri'nden geçmesi gerektiği bilgisini edindim. Gün içerisinde süreli yayın kataloglamayı öğrendik. Süreli yayın katalogları ilk defa kataloglanıyorsa tıpkı kitabı kataloglarken uyguladığımız yolları izlediğimizi, sayı eklerken sadece ilgili alanların değiştirilmesinin yeterli olduğunu öğrendim. Dergilerde var olan bir kayda ekleme yaptığımızı ve fiyat bilgisi girilmediği bilgilerini edindim. Ayrıca yurt dışından gelen dergiler için  bazı alanlarda güncellik sıkıntısının yaşandığını öğrendim. Son olarak yaptığımız posterleri inceledik. Burada hazırlarken dikkat etmediğim en ince ayrıntıları gördüm. Aşağıya hazırlamış olduğum posterimi de ekledim. Sosyal medyada bir içerik paylaşırken dikkat edilmesi gereken hemen her nokta hakkında fikir sahibi olmuş oldum. Bunlar gündelik yaşamımızda belki de hiç farketmediğimiz ancak o kadar değerli bilgiler ki iş yaşantımda belki de sıklıkla kullanacağım bilgiler oldu benim için. Yine gerçekten çok verimli bir haftaydı. 
Haftaya görüşmek üzere. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder