4 Mayıs 2019 Cumartesi

Merhabalar. Bugün yine bir staj haftasının sonuna geldik. Geçen hafta cuma günü okulumuzun -ki burada Hacettepe Üniversitesi BBY bölümü oluyor bu okul- kariyer günü vardı ondan dolayı blog yazma işi bu haftaya kaldı. Öncelikle geçen hafta ne yaptık hem hatırlamaya hem de yazmaya çalışayım. Çarşamba günü kitap kataloğu girdik. Perşembe günü ise stajda tek başımaydım. Neden yalnız olduğumu merak ederseniz arkadaşımın bloguna bakın öğrenirsiniz. Her neyse perşembe günü rafa kitap attım, birçok kitabın hem etiketini çıkartıp etiketleyip rafa çıkmaya hazır hale getirdim hem de kitapların ID'lerini sisteme tanıttım sonrasında da katalog yaptım. Perşembe günü de böyle geçti. Cuma günü zaten staja gelmedik belirtmiştim. Gelelim bu haftaya. Bu hafta stajımız perşembe günü başladı yani dün. Merve Hanım bize bir takım terimler verdi ve bu terimleri araştırmamızı istedi. Bu terimler ile kütüphane arasındaki ilişkiyi kurmamızı ve çok yönlü düşünmemizi söyledi. Normalde cuma günü yani bugün bu terimler üzerine konuşacaktık fakat kendisi eğitimde zannediyorum haftaya kaldı bu konşma işi. Bu haftaya damga vuran soru galiba "neden?" sorusuydu. Elbette bu kendim için öyle. Çünkü diyelim ki "ANKOS"u araştırıyoruz. Genelde kendime "neden bir kütüphane ANKOS'a üye olmalı? ya da açık erişimi araştırırken "neden açık erişim desteklenmeli?" gibi sorular sorup cevaplarını bulmaya çalıştım. Bu terimlerin çoğuna aşinaydık yani biliyorduk fakat farklı açılardan düşünmek adına verimli bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Neyse bugünlük benden bu kadar haftaya tekrar görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder