Herkese merhaba, ben Fatma Kaplan.
Haftaya Enes Bey ile başladık. Enes Bey, bizden bir kurumdaki kütüphanenin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etmemizi istedi. Güçlü yönlerin ne kadar fırsat sağladığını, zayıf yönlerin ise ne kadar zarar verdiğini araştırmamızı istedi. Ayrıca veri tabanlarının öneminden bahsetti. EQUAL Tübitak projesinde 42 veri tabanı bulunduğunu ve bu veri tabanlarının tüm üniversitelere ücretsiz açıldığını anlattı. ScienceDirect, EDA, Ankosta ve Bant K gibi veri tabanlarından bahsetti. Bir üniversite seçmemizi ve TED Üniversitesi için alınabilecek 5 veri tabanını araştırmamızı istedi. EQUAL’de bulunmayan 5 üniversite seçerek, bu üniversitelerde var olan ama TED’de bulunmayan veri tabanlarını inceledik. Ertesi gün, UHF güvenlik sistemi, sayım, ödünç kiti ve güvenlik kapısının birbirine bağlı olduğundan bahsedildi. TED’in üçem firmasının HF güvenlik kitini kullandığını öğrendik. HF 5 cm’de çalışırken, UHF çok daha uzaktakini bile algılayabiliyor. Kitap çiplerinin ne kadar uzaklıkta çalıştığını test ettik. Cihaz ile raf düzenini kontrol ettik, veri toplama ve sayım komutları ile kitapları rafa dizdik. Sonraki gün Esma Hanım ile çalıştık. Kişisel araştırma fonu hakkında detaylı bilgiler verdi ve bize araştırma ödevi verdi. Kişisel araştırma fonunun diğer üniversitelerde nasıl kullanıldığını araştırmamızı, iki üniversite arasındaki benzerlikler ve farklılıkları belirlememizi istedi. TED Üniversitesi yönetmeliğini ve kişisel araştırma fonunu inceleyerek, hangi eklemelerin gerektiğini belirledik. Ayrıca kişisel araştırma teşviki hakkında bilgilendirme yapıldı. Diğer üniversitelerin açık erişim içeriklerini inceledik ve teşvik yönergesini değerlendirmemiz istendi. 6 Ağustos 2024 tarihinde, bibliyometri çalışması yapmak üzere Web of Science (WoS) veritabanını kullanarak 2024 yılına ait TED Üniversitesi yayınlarını listeledim ve analiz ettim. WoS’de 2024 yılı ve TED Üniversitesi’ni filtreleyerek elde ettiğim 80 veriyi inceledim. Verilerdeki yazarların TED Üniversitesi ile bağlantılarını kontrol ettim ve TED Üniversitesi’nde çalışan öğretim görevlilerini belirledim. Bu bilgileri bir Excel dosyasında düzenledik. WoS veri tabanını akademik anlamda kullanarak, hem WoS kullanma bilgimi pekiştirmiş oldum hem de araştırma konusunda kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Ayrıca, Excel’i kullanarak bu görevi üstlenmek, Excel becerilerimi de geliştirmeme yardımcı oldu. Daha fazla pratik yapmanın beni ileriye taşıyacağını öngörüyorum. Bu alanda karşıma çıkabilecek birçok işte kavrama gücüne sahip olabileceğimi düşünüyorum. Son olarak, TEDU’lü yazarlar koleksiyonunu güncelledik. D Blok kütüphanesindeki kitapları raflarda aradık. Raftaki kitaplar biraz dağınık görünmesine rağmen kataloglama bilgileri ile yerlerini tespit edebildim. Sirsi’yi kullanarak pratiğe dökmek, mesleğe başlamış gibi hissetmemi sağladı. Katkı türü (kitap veya kitapta bölüm) gibi bilgileri yanlarındaki kutucuklara yazdım. Etiketlerine bakarak kitapları raflara yerleştirdik. İntern arkadaşlarımla bilgi alışverişi yaparak görevi paylaşıp hızlı bir şekilde tamamlamak, bizim için rahatlatıcı bir unsur oldu. Bu haftam bu şekildeydi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder